Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2009

Eastern Plays (Ανατολικές Ιστορίες)


 

 

Δράμα, Βουλγαρία 2009 (Συμμετέχει στο 50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσ/νίκης)

Υπόθεση: Η ταινία διαδραματίζεται στη Σόφια και αφηγείται την ιστορία δύο αδελφών και μιας νεαρής Τουρκάλας που βρίσκεται με τους γονείς της για λίγες μέρες στην πρωτεύουσα της Βουλγαρίας. Μια βίαια εγκληματική πράξη από μια ομάδια νεαρών Νεοναζί Βουλγάρων κατά της τουρκικής οικογένειας εμπλέκει και επηρεάζει τις ζωές και των τρίων ατόμων...

Δεύτερη ταινία που παρακολουθώ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου, στην ίδια αίθουσα και ξανά από μια Βαλκανική χώρα. Αυτή τη φορά η ταινία που παρακολούθησα παρουσιάζεται πιο ''ολοκληρωμένη'', με σαφής αρχή, μέση και τέλος.
Το ''Eastern Plays'' του Kamen Kalev αποτελεί μια ρεαλιστική και ωμή απεικόνιση του σημερινού underground κόσμου της Σόφιας. Γνωρίζουμε μια κατεστραμένη οικογένεια με δύο παιδιά. Παραμελημένα από τους γονείς τους, ο μικρότερος είναι μέλος μιας ομάδας skinhead και ο μεγαλύτερος είναι ναρκομανής και ψάχνει να βρεί τον σωστό δρόμο για να συνεχίσει την ζωή του. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο όταν ένα βράδυ μπαίνει απρόβλεπτα μια γοητευτική Τουρκάλα στην ζωή τους.
Ο δημιουργός νομίζω πως αναπτύσσει αρκετά καλά τις πτυχές των προσωπικοτήτων, τις προθέσεις και τις σκέψεις των πρωταγωνιστών. Κατά κύριο λόγο, εμμένει περισσότερο στον χαρακτήρα του μεγαλύτερου αδερφού της υπόθεσης, του Itso. Έτσι δείχνει αρκετά καλά τον υποβόσκων έρωτά του με την νεαρή Ιsil και λιγότερο ολοκληρωμένα την σχέση του με τον μικρότερο αδερφό. Αυτό που δεν μου άρεσε τόσο είναι ότι ο δημιουργός διασπάει νωρίς την τρίπτυχη σχέση. Δηλαδή, ενώ στην εφιαλτική νύχτα του ξυλοδαρμού κατά έναν μοιραίο τρόπο τα παραπάνω τρία πρόσωπα αλληλοεπηρεάζονται μεταξύ τους, στην συνέχεια το πρωταγωνιστικό τρίο δεν εμφανίζεται ξανά μαζί. Έτσι, η Isil και ο νεότερος αδερφός δεν θα ξανασυναντηθούν ποτέ, και το παιχνίδι της μοίρας όσο και το έξυπνο σεναριακό παζλ, μένουν ανολοκλήρωτα ή έστω όχι πολύπλευρα ολοκληρωμένα.
Κατά τ'άλλα, μέσω της υπέροχης και τρομερά ρεαλιστικής φωτογραφικής παρουσίασης της βουλγαρικής πρωτεύουσας και την εμμονή του σκηνοθέτη στα κοντινά πλάνα το δράματικο στοιχείο γίνεται εντονότερο. Τέλος, δεν λείπουν και τα πολιτικά μηνύματα σχετικά με την επιρροή και εμπλοκή σημαντικών πολιτικών προσώπων πίσω από βίαιες κοινωνικές ομάδες.
Τέλος, θετικό το γεγονός ότι η νεαρή Τουρκάλα πρωταγωνίστρια Saadet Aksoy βρέθηκε στην προβολή της ταινίας και είπε δύο λόγια για αυτήν.

7,5/10

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου